Pro společnost Zebra jsem začal pracovat jako specialista technické podpory Level 1 pro zcela novou produktovou řadu. Brzy jsem se stal mentorem týmu a v důsledku toho byl povýšen do seniornější role. Po více než 1,5letém působení na pozici hlavní kontaktní osoby regionu EMEA pro specifické produkty jsem zatoužil více se věnovat obchodní činnosti. Nejprve jsem tedy zastával funkci Business Development Advisora a zodpovídal za využití nových obchodních příležitostí v rámci vztahů se zákazníky i globálními partnery a poté jsem se posunul na obchodní pozici.

Eric, Channel Manager

Moje první práce v Zebře byla v týmu specializujícím se na administraci smluv. Zhruba po roce se objevilo volné místo v týmu technické podpory Level 1, zkusil jsem štěstí tam a zafungovalo to. Tato práce byla vším, co jsem si jen mohl přát. Po zhruba dvou letech jsem byl připraven posunout se na další úroveň v oblasti technické podpory. Připojit se k týmu Level 2 o pár let později tak bylo pro mne přirozeným krokem. Před 3 lety jsem se stal vedoucím týmu a později manažerem týmu L2. Byla to sice velká změna, ale stále mám ze svojí práce velkou radost – můžeme pozitivně ovlivňovat životy lidí kolem nás.

Henrich, Manager Technical Support

Zebra Technologies is a global leader respected for innovation and reliability, Zebra offers technologies that give a virtual voice to an organisation's assets, people and transactions, enabling organisations to unlock greater business value.

Technical Support Engineer Senior

Overview

Manages as the technical liaison between Partners, Customers, Technical Support, Sales, Engineering and Product Management to ensure efficient integration of Zebra’s Products and solutions. The position is responsible for delivering consulting, guidance and development support to integrate Zebra Products and Solutions into customer applications.

Responsibilities

- Works with customers, partners and others in creating solutions that integrate with Zebra devices
- Resolves escalated and complex technical issues.
- Responsible for design, development and delivery of integration solutions, covering all technical aspects of the implementation life cycle.
- Understands complex business challenges and translates them into process/technical solutions
- Provides support for partners, integrators and customer’s technical resources in delivering solutions
- Responsible for project management of integration solutions of Zebra products and solutions
- Documents and creates technical papers based on best practices for application development.
- Creates training materials and participates in training programs.

Qualifications

Required:
- Bachelor’s degree in Computer Science, Information Systems or related field
- 5 to 8 years in a technology role
- Excellent knowledge of English
- Proven experience in diagnostics and problem analysis
- Knowledge and experience with Unix and Linux
- Highly experienced with Wired/wireless networking and network security
- Highly experienced with common operating system environments such as Microsoft, Linux and Unix
Desired:
- Extensive Programming knowledge in different environments (i.e. iOs, Android, Windows CE and .Net)
- Replace with electro/mechanical experience

We Offer

- Full time job (40 hours/week)
- Competitive financial recognition
- Contribution to lunches in our canteen
- Fitness program - Multisport cards
- Cafeteria Portal
- Fruit days
- Modern Offices
- A dynamic and multicultural working environment
- and many others...

Kontakt

ZEBRA TECHNOLOGIES EUROPE LIMITED
Zuzana Cejpkova